Translate

onsdag 9. mai 2012

Utnyttelse av plass.

Før og Etter.
Hjemme hos oss har vi fire svære vinduer i stua. Hvordan skal man utnytte plassen godt nok, når vi ikke har mye å gå på? Jeg fikk litt inspirasjon ved å bla i interiørbladet Bo Bedre. En lav bokhylle som er like høy som brystningshøyden er tingen.
Enda godt jeg har en handyman hjemme. Så ved å kjøpe hobbyplater lagde Trond og Alexander den perfekte bokhylla. Har du opplevd hvor vanskelig det er å beise? Det tørker så fort, da blir det lett skjollete og merker her og der. Jeg opplever dette ved å bruke pensel, dermed vurderte jeg å kjøpe rulle i stede. Men et tips fra Maxbo var å bruke svamp, det er helt genialt, mye enklere og finere. Deretter beiset jeg den med hvit trelakk, rester jeg fant i kjelleren fra forrige eier. Med dette fikk vi utnyttet plassen uten å lage noe hull i veggen og samtidig fikk ekstra plass til en lenestol. Er det flere som har store vinduer hjemme og hvordan utnytter dere plassen?

2 kommentarer:

  1. ble fin da. kjøpte du rull? den kan du spare til du skal male hs meg...thihihi....

    SvarSlett
    Svar
    1. Har masse igjen, bare den holder seg i og med at jeg har ødelagt lokket. hehe. Tror det går fint. Glemte å skrive hva jeg brukte, la meg oppdatere, brukte svamp!!! mye lettere og bedre!

      Slett